مطالب آموزشی

فشار خون چیست؟ فشار های بالا و پایین و راههای درمان؟ انواع فشارسنج خانگی؟

فشار خون چیست؟

انواع فشارسنج؟

فشار خون یا همان Blood Pressure نیرویی است که از به گردش در آمدن خون در سیستم گردش خون ایجاد می شود و یکی از مهمترین علائم حیاتی بدن انسان به حساب می آید. فشار خون میزان نیرویی است که از طریق خون به دیواره رگ ها وارد می شود و در قسمت های نزدیک به قلب بیشتر از نواحی دورتر می باشد.

فشار خون چیست؟

اندازه گیری فشار خون:

 

در واقع قلب انسان با هر ضربان، خون را از شریانهای اصلی بیرون می کند که باعث ایجاد فشار خون می شود. معمول ترین روش اندازه گیری آن به وسیله دستگاه فشارسنج می باشد.

فشار خون به وسیله دو عدد ثبت می شود:

  • فشار خون سیستولیک: اولین عدد و بزرگترین عدد می باشد که نشان دهنده میزان فشاری است که خون هنگام انقباض قلب به دیواره رگ ها وارد می کند(بالاترین میزان فشار خون در طول ضربان قلب)
  • فشار خون دیاستولیک: دومین عدد و کوچکترین عدد می باشد که نشان دهنده فشاری است که خون، زمانیکه قلب بین ضربان ها در حال استراحت است به دیواره رگ ها وارد می کند(کمترین میزان فشار خون بین ضربان قلب)

معمولا بالا رفتن عدد اول یا همان فشار خون سیستولیک را به عنوان خطر اصلی برای بیماری های قلبی عروقی در افراد بالای ۵۰ سال در نظر می گیرند.

 

هرکدام از اعداد فشار خون به چه معناست؟

 

تنها راه کمک به شما برای دانستن اینکه آیا دارای فشار خون بالا (High Blood Pressure) یا HBP یا هایپرتنشن (Hypertension) هستیدد یا نه،انجام تست فشار خون است.

 

محدوده فشار خون سالم و ناسالم؟

 

اعداد طبیعی و غیر طبیعی برای فشار خون طبق توصیه های انجمن قلب آمریکا به صورت زیر است:

جدول طبقه بندی فشار خون

انواع دستگاه فشارسنج:

 

دستگاه فشارسنج انواع مختلفی دارد ولی مهمترین و پرکاربردترین آنها دستگاه های فشار خون جیوه ای، عقربه ای و دیجیتالی می باشد.

  • فشارسنج جیوه ای: متداول ترین و استاندارترین نوع فشارسنج در طول زمانهای قدیم بوده است. یکی از مزیت های مهم این نوع فشارسنج ها داشتن عمر طولانی و استفاده آسان از آنهاست.فشار خون چیست؟فشارسنج جیوه ای
  • فشارسنج عقربه ای: این نوع فشار سنج ها بر خلاف نوع جیوه ای، بدون مایع هستند و فقط با فشار هوا کار می کنند.

فشار چیست؟فشارسنج عقربه ای

 

  • فشارسنج دیجیتالی: این نوع از فشارسنج ها که نسبت به دو نوع قبلی جدید تر هستند دارای کارکردی آسانتر برای کاربر می باشند. فشارسنج های دیجیتالی در دو مدل مچی و بازویی در بازار موجود هستند که از نظر دقت، نوع بازویی دقت بیشتری نسبت به فشارسنج های مچی دارند.

فشار خون چیست؟فشارسنج مچی

 

دستگاه های فشار خون خانگی:

فشارسنج دیجیتالی زنیت مد Zenith Med مدل LD-579 : فشارسنج دیجیتالی زنیت مد (Zenith Med) مدل LD-579 یک محصول عالی با ابعاد مناسب و قابل حمل می باشد که دارای ویژگی های کاربردی به عنوان یک وسیله برای اندازه گیری فشار خون در مصارف خانگی می باشد. قیمت این نوع با توجه به قابلیت هایی که دارد بسیار مناسب می باشد از جمله این قابلیت ها می توان به سخنگو بودن آن اشاره کرد که برای افراد مسن بسیار مناسب می باشد.

فشارسنج دیجیتالی بازویی زنیت مد مدل LD-579

برای مشاهده مشخصات محصول و هماهنگی با واحد فروش کلیک کنید.

 

فشارسنج دیجیتالی بازویی گلامور GLAMOR مدل HL858NA : فشارسنج دیجیتالی مارک گلامور (GLAMOR)برای اندازه گیری فشار خون به صورت اتوماتیک بسیار مناسب می باشد. همچنین با داشتن دقت بالا و کیفیتی عالی مناسب استفاده در منزل، کلینیک ها و مطب پزشکان می باشد.

فشارسنج گلامور

برای مشاهده مشخصات محصول و هماهنگی با واحد فروش کلیک کنید.

 

فشارسنج دیجیتالی اونیکس ONYX مدل JZK-B876YA : فشارسنج دیجیتالی اونیکس (Onyx) مدل JZK-B876YA یک محصول عالی با ابعاد مناسب و قابل حمل می باشد. این نوع دارای ویژگی های کاربردی به عنوان یک وسیله برای اندازه گیری فشار خون در مصارف خانگی می باشد. از جمله این قابلیت ها می توان به سخنگو بودن آن اشاره کرد که برای افراد مسن بسیار مناسب می باشد.

محتویات فشارسنج دیجیتالی

برای مشاهده مشخصات محصول و هماهنگی با واحد فروش کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *