مطالب آموزشی

راه‌هایی طلایی برای افزایش اکسیژن بدن

تجهیزات پزشکی ارک طب

یکی از ضروری‌ترین و اصلی‌ترین مولکول‌های بدن اکسیژن است که نبود آن مشکلات زیادی اعم از تنگی نفس، اختلالات بینایی، فشار خون بالا، ضربان قلب تند، سردرگمی، احساس درد در قفسه سینه، تغییر رنگ پوست و… برای افراد به وجود می‌آورد.

کمبود اکسیژن ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد اما عمده‌ترین علل آن معمولا بیماری‌های مختلف (آسم، سکته قلبی، سکته مغزی، خروپف‌های شدید و…) و در نهایت آلودگی هوا است. خوشبختانه امروزه راه‌های زیادی برای افزایش اکسیژن بدن روی کار آمده است که به سبب آن‌ها افراد می‌توانند تنفسی راحت را تجربه کنند.

اجاره بای پپ، اجاره ونتیلاتور و سایر تجهیزات کمک کننده تنفسی، یکی از راهکارهایی است که با کمک آن می‌توانید سطح اکسیژن خون را در منزل بالا ببرید.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر و راه‌حل‌هایی برای افزایش اکسیژن سطح خون هستید، پیشنهاد می‌شود تا پایان با مجموعه ارک طب همراه باشید.

برای افزایش اکسیژن چه راه‌هایی پیشنهاد می‌شود؟

در حالت طبیعی میزان اکسیژن بدن انسان باید بیش از ۹۵ درصد باشد تا بدن عملکردی مناسب و نرمال داشته باشد. ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد در زمانی که برای درمان و ویزیت بیماری‌های مختلف به پزشک مراجعه می‌کنید، پزشک در همان معاینات اولیه تنفس شما را چک می‌کند؛ از این رو در می‌یابیم که تنفس و میزان اکسیژن بدن بسیار حیاتی است.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که افرادی که تنفس آن‌ها طبیعی نیست و سطح اکسیژن خون پایینی دارند، چه باید کنند؟

در ادامه به بررسی و ارائه راهکارهایی می‌پردازیم که به کمک آن‌ها به راحتی و در کمترین زمان می‌توانید سطح اکسیژن خون خود را به حد نرمال برسانید.

۱.    استفاده از تجهیزات کمک کننده تنفسی

یکی از شایع‌ترین کارها برای افزایش میزان اکسیژن خون، استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات کمک کننده تنفسی است. البته در نظر داشته باشید استفاده از این دستگاه‌ها تنها با اجازه و تشخیص پزشک ممکن است و اگر افراد بدون تجویز پزشک از آن‌ها استفاده کنند، ممکن است عواقب جبران ناپذیری را برای بدن خود به وجود آورند.

جالب است بدانید دیگر مانند گذشته، لزومی ندارد افرادی که با کمک دستگاه اکسیژن ساز تنفس می‌کنند حتما در بیمارستان اقامت داشته باشند.

نمونه‌های خانگی این دستگاه‌ها برای راحتی بیشتر بیماران و حتی همراهان آن‌ها روی کار آمده است. افراد علاوه بر خرید، می‌توانند اقدام به اجاره انواع دستگاه اکسیژن ساز از مراکز معتبر مانند ارک طب کنند.

اجاره ونتیلاتور، اجاره بای پپ، اجاره سی پپ، اجاره دستگاه اکسیژن ساز و… از مجموعه ارک طب با بهترین قیمت و بهترین کیفیت امکان پذیر می‌باشد.

۲.    افزایش اکسیژن خون با مواد غذایی

یکی دیگر از راهکارهای افزایش اکسیژن خون، مصرف مواد غذایی مناسب است. البته در نظر داشته باشید که وقتی شرایط بحرانی می‌شود و تشخیص پزشک استفاده و اجاره بای پپ یا سایر دستگاه‌ها است، مصرف مواد غذایی به تنهایی کافی نیست.

آیا شما می‌دانید مصرف چه مواد غذایی به داشتن تنفس بهتر کمک می‌کند؟ در ادامه به معرفی این مواد می‌پردازیم:

Ø     میوه و سبزیجات

بدون شک اولین و مفیدترین مواد غذایی که به طور معجزه‌آسایی سطح اکسیژن خون را افزایش می‌دهند، انواع میوه‌ها و سبزیجات مختلف است.

برخی میوه‌ها مانند انار، انجیر، طالبی، آلو و… برای کم خونی و ساخت گلبول‌های قرمز موثر هستند و در پی ساخت گلبول‌های قرمز سبب افزایش اکسیژن خون نیز می‌شوند. البته سبزیجاتی مانند اسفناج و چغندر نیز دارای همین خاصیت می‌باشند.

به صورت کلی اگر به دنبال افزایش  هستند، توصیه می‌شود میوه‌ها و سبزیجات زیر را به میزان کافی در رژیم غذایی خود قرار دهید.

  • آووکادو
  • انار
  • کیوی
  • کانتالوپ
  • انجیر
  • آلو
  • انبه
  • هلو
  • آناناس
  • انواع توت‌ها
  • خرما
  • مرکبات

پیشنهاد می‌شود برای مصرف بیشتر میوه، این موارد را به صورت‌های مختلف مانند سالاد و دسر سرو کنید.

Ø     منابع پروتئینی مصرف کنید!

منابع پروتئینی منابع مفیدی برای افزایش میزان اکسیژن خون شناخته شدند بنابراین اگر میزان اکسیژن خون شما کم است، میزان کافی از غذاهای پروتئین دار را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مواد غذایی زیر منابع پروتئینی هستند که موجب افزایش اکسیژن می‌شوند:

  • تخم مرغ: به صورت کلی مصرف تخم مرغ در هفته سه الی پنج بار توصیه می‌شود البته اگر دچار مشکلاتی مانند کلسترول بالا هستید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.
  • حبوبات: مصرف انواع حبوبات به تنفس بهتر شما کمک می‌کند. توصیه می‌شود برای بهبود جریان خون روزانه مقدار مناسبی از این مواد را در رژیم غذایی خود قرار دهید.پ
  • قارچ: یکی از مواد غذایی که سرشار از پروتئین می‌باشد، قارچ‌ است. شما می‌توانید این ماده را به بسیاری از غذاها و حتی سالادها اضافه کنید و از اکسیژن بیشتر لذت ببرید.
  • گوشت و ماهی: بدون شک اصلی‌ترین مواد غذایی پروتئین دار گوشت و ماهی می‌باشند. مصرف مناسب این مواد سبب خون سازی و بهبود اکسیژن خون می‌شوند.
  • لبنیات: همانطور که می‌دانید لبنیات منابع پروتئینی قوی هستند. این منابع برای بالا بردن سطح اکسیژن خون نیز کاربرد دارند.
  • جگر: مصرف جگر برای کسانی که دچار کمبود اکسیژن هستند و مجبور به اجاره ونتیلاتور یا سایر دستگاه‌های تنفسی می‌باشند، توصیه می‌شود. این افراد باید در هفته حداقل یک بار جگر مصرف کنند تا تاثیر معجزه آسای آن را ببینند. البته قبل از مصرف این ماده حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

۳.     مصرف مغز و تخمه را فراموش نکنید!

بسیاری از افرادی با کمبود اکسیژن مواجه هستند، با مصرف میزان کافی از انواع مغزها و تخمه‌ها توانستند به زمان درمان خود تسریع ببخشند. ترکیباتی که در مغزها وجود دارد، به افراد در کنترل سطح فشار خون آن‌ها و میزان کلسترولشان کمک ویژه می‌کند.

در نهایت با کمک این ماده‌های مغذی می‌توانید به سلامت قلبی و عروقی خود کمک ویژه کنید.

۴.     افزایش اکسیژن با نوشیدنی‌های مختلف

از اهمیت نوشیدنی‌ها در افزایش اکسیژن غافل نشوید. شما عزیزان می‌توانید انواع میوه‌هایی که سبب تولید گلبول‌های قرمز می‌شود و یا به بالابردن سطح اکسیژن خون کمک می‌کند را میل کنید.

به طور مثال یکی از موثرترین نوشیدنی‌ها، اسموتی‌های میوه‌های مختلف است. به طور مثال اسموتی هویج با پرتقال، اسموتی اسفناج و کیوی، اسموتی انار و هلو و نوشیدنی‌هایی که در آن‌ها لیموترش وجود دارد.

نوشیدن آب زیاد نیز به بهبود روند تنفس شما کمک می‌کند.

اجاره اکسیژن ساز از ارک طب

اگر به دنبال خرید و یا اجاره انواع دستگاه‌های کمک کننده تنفسی هستید، پیشنهاد ما به شما عزیزان، مجموعه ارک طب است. مجموعه ارک طب ارائه دهنده انواع تجهیزات پزشکی از بهترین برندها می‌باشد.

از مزایای خرید یا اجاره تجهیزات پزشکی از ارک طب می‌توان به این مورد اشاره کرد که با وجود این مجموعه دیگر نیازی نیست دغدغه قیمت بالا را داشته باشید. ارک طب به منظور احترام به مشتریان بهترین خدمات و کالاها را با کمترین سود ارائه می‌دهد.

جالب است بدانید این مجموعه حتی تعمیر انواع تجهیزات پزشکی مانند تعمیر ونتیلاتور، تعمیر بای پپ، تعمیر سی پپ و… را با قیمتی مناسب، انجام می‌دهد. تعمیر دستگاه‌های کمک کننده تنفسی توسط متخصص‌ترین مهندسان انجام می‌شود بنابراین به راحتی می‌توانید تعمیرات محصولات خود را به مجموعه ما بسپارید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر تیم پشتیبانی مجموعه آماده پاسخگویی به شما عزیزان است. کارشناسان تیم پشتیبانی شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد.

افزایش سطح اکسیژن خون

در این مقاله سعی داشتیم، راهکارهایی ارائه دهیم که با کمک آن‌ها می‌توانید میزان سطح اکسیژن خون خود را افزایش دهید. خوشبختانه امروزه با کمک انواع تجهیزات کمک کننده تنفسی چه در منزل و چه در بیمارستان‌ها می‌توان سبب افزایش سطح اکسیژن خون شد و از تنگی نفس و علائم آن رها گشت.

دستگاه‌هایی مانند بای پپ، سی پپ، ونتیلاتور، دستگاه اکسیژن ساز به درمان بسیاری از بیماری‌های تنفسی کمک نموده است. علاوه بر دستگاه‌ها مصرف مواد غذایی مانند انواع میوه‌ها و سبزیجات، مغزها، گوشت، ماهی و… سطح اکسیژن خون را افزایش می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *