مطالب آموزشی

اجاره دستگاه مانیتور علائم حیاتی و نکات مهم آن

تجهیزات پزشکی ارک طب

اجاره دستگاه مانیتور علائم حیاتی از شرکت‌های تجهیزات پزشکی امکانپذیر است و امروزه در سطح شهر فروشگاه‌هایی نیز وجود دارد که دستگاه مانیتور علائم حیاتی را اجاره می‌دهند.

گاهی اوقات به دلیل به روز حادثه یک بیمار ممکن است به کما یا حالت نباتی برود و باید مدت زمان زیادی را در بیمارستان و تحت کنترل باشد بسیاری از خانواده‌ها تمایل دارند شرایطی را فراهم کنند تا بیمار را به منزل آورده و در یک محیط آرام تری او را نگه دارند بنابراین یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که باید برای بیمار تهیه کنند دستگاه مانیتور علائم حیاتی است.

خرید دستگاه مانیتور علائم حیاتی بسیار گران قیمت است بنابراین توصیه می‌کنیم تا این دستگاه را برای مدت زمانی اجاره کنید که در ادامه قصد داریم در خصوص اجاره مانیتور علائم حیاتی اطلاعات بیشتری را ارائه دهیم.

علت اجاره مانیتور‌های علائم حیاتی چیست؟

از آن جایی که این دستگاه به نمایش، بررسی و ذخیره اصلی‌ترین علائم حیاتی بدن از جمله آریتمی قلب، سرعت ضربان قلب، آریتمی، دمای بدن، فشار خون، فشار درون شریان‌ها و… می‌پردازد، اجاره آن برای بیمارانی که در شرایط خاصی قرار دارند ضروری است.

در واقع با اجاره این دستگاه می‌توان علائم حیاتی بیمار را به صورت مرتب چک کرد و در صورت بروز مشکل زودتر او را به بیمارستان انتقال داد همانطور که گفتیم اجازه و تهیه این دستگاه برای بیمارانی که دارای شرایط خاص هستند الزامی است و می‌توان با این دستگاه وضعیت سلامتی و بدن او را به راحتی چک کرد.

اجاره مانیتور علائم حیاتی چه کاربردی دارد؟

مانیتور علائم حیاتی را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین و تخصصی‌ترین تجهیزات پزشکی معرفی کرد، این دستگاه کلیه علائم حیاتی بیمار را در لحظه نظارت کرده و اختلالات را نمایش می‌دهد، با استفاده از این دستگاه میتوان در کوتاه‌ترین زمان مشکل را متوجه شده و بر طرف کرد.

از دیگر کاربرد‌های دستگاه مانیتور علائم حیاتی می‌توانیم به کنترل موارد زیر اشاره کنیم:

  • الکتروکاردیوگرام: الکترودهای بر روی بدن بیمار قرار می‌گیرند و عملکرد اصلی آن‌ها این است که تکانه‌های الکتریکی قلب را ثبت و تقویت کنند.
  • تنفس: با اندازه‌گیری امپدانس قفسه سینه به لطف دو الکترود مورد استفاده در ای سی جی میزان تنفس را کنترل می‌کند.
  • دما: با استفاده از یک دماسنج، دمایی که بیمار همیشه دارد را نیز نشان می‌دهد.
  • فشار غیر تهاجمی: فشار خون غیر تهاجمی با استفاده از فشارسنج الکترونیکی که دستبند آن بر روی بازوی بیمار قرار می‌گیرد، به دست می‌آید.
  • اشباع اکسیژن‌: یک پالس اکسیمتر روی انگشت بیمار قرار می‌گیرد که نوری با دو تراکم موج متفاوت از خود ساطع می‌کند تا سطح اکسیژن خون او را مشخص کند.

مانیتور‌های علائم حیاتی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

از کلیه مانیتورهای سه کاره جهت نشان دادن علائم حیاتی بیمار استفاده می‌شود، برخی از مدل‌های مانیتورهای علائم حیاتی از حساسیت‌های بیشتر و برخی دیگر از حساسیت‌های کمتری برخوردارند، در نتیجه می‌توان مانیتور علائم حیاتی سه کاره را به سه دسته حساسیت پایین، متوسط و بالا تقسیم کرد.

 

 

روش‌های مراقبت و نگهداری از مانیتور‌های علائم حیاتی

به هیچ عنوان برای شستشوی دستگاه مانیتورینگ از شوینده‌هایی که توانایی ساییدگی بسیار بالایی دارند استفاده نکنید، چرا که استفاده از این محصولات موجب ایجاد اشکالات اصلی در دستگاه شده و شما را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند.

برای سالم ماندن دستگاه مانیتور علائم حیاتی به سلامت باتری آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، در صورت عدم استفاده طولانی مدت از دستگاه مانیتور علائم حیاتی فیوز تعبیه شده در پشت دستگاه را خارج کرده و برای استفاده مجدد آن را به مدت ۱۶ ساعت برای شارژ وصل کنید.

از ضربه دیدن دستگاه جلوگیری کنید. تنظیمات دستگاه را تغییر ندهید.

 

نکات مهم برای اجاره دستگاه مانیتور علائم حیاتی

هنگاماجاره دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی، برخی نکات مهم را باید در نظر داشت تا بهترین استفاده را از این دستگاه داشته باشیم. این نکات عبارت‌اند از:

  1. کیفیت دستگاه

اطمینان حاصل کنید که دستگاه مورد نظر از کیفیت بالا و قابل اعتمادی برخوردار است. این کیفیت برای دقت در اندازه‌گیری‌ها و تشخیص صحیح علائم حیاتی بسیار مهم است.

  1. نوع سنسورها

بررسی کنید که دستگاه دارای سنسورهای دقیق و قابل اعتمادی برای اندازه‌گیری علائم حیاتی مانند ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن خون است.

  1. قابلیت اتصال به سیستم

اطمینان حاصل کنید که دستگاه اجاره‌ای قابلیت اتصال به سیستم‌‌های مانیتورینگ بیمارستانی یا سیستم‌های ضبط و ذخیره داده را دارد. این اتصال به به اشتراک گذاری داده‌‌های مربوط به علائم حیاتی بیماران کمک می‌کند.

  1. قابلیت حمل و نقل

در صورتی که نیاز به حمل دستگاه به محل‌‌های مختلف دارید، از وزن و اندازه مناسب دستگاه مطمئن شوید.

  1. آموزش و پشتیبانی

پیش از اجاره دستگاه مانیتورینگ، از ارائه آموزش‌‌های لازم به کاربران و وجود پشتیبانی فنی مطمئن شوید. این امر می‌‌تواند به شما در استفاده صحیح از دستگاه و در صورت بروز مشکلات، دریافت کمک سریع کمک کند.

  1. قوانین و مقررات

با قوانین و مقررات مربوط به اجاره دستگاه‌‌های پزشکی آشنا شوید و اطمینان حاصل کنید که دستگاه مورد نظر با استانداردها و مقررات صحیح پزشکی سازگاری دارد.

 از کجا این دستگاه را اجاره کنیم؟

حال شاید برای کاربران عزیز این سوال مطرح شود که از کجا این دستگاه را اجاره کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بسیاری از فروشگاه‌ها و کالاهای پزشکی برای اجاره انواع دستگاه پزشکی اقدام کردند همانطور که می‌دانید تهیه و ترید دستگاه‌های پزشکی بسیار گران قیمت است و عموم مردم توانایی خرید این دستگاه‌ها را ندارند یو برخی به دلیل شرایط بیمار خود برای مدت زمان کوتاهی به این دستگاه نیاز دارند.

بنابراین توصیه می‌کنیم که دستگاه مانیتور حیاتی را اجاره کنند، فروشگاه تجهیزات پزشکی ارک طب شرایطی را فراهم کرده است که مردم می‌توانند به راحتی برای مدت زمان کوتاه یا طولانی دستگاه مانیتور حیاتی را اجاره کنند.

کلام آخر

به پایان این نوشتار رسیدیم امید است اطلاعاتی که درباره اجاره دستگاه مانیتور حیاتی در اختیار شما قرار دادیم مفید باشد چنانچه در این خصوص نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگرید و درباره نحوه اجاره دستگاه مانیتور حیاتی از مجموعه ارک طب مشاوره بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *